Thursday, October 13, 2011

Kosmetik Halal Di Pasaran

Posted by MySelebriti.Com on March 23rd, 2009

Farmasi Colour Cosmetics (FCC) pilihan wanita Muslim

BAGAIKAN memahami keperluan wanita Muslim di Malaysia yang mementingkan kebersihan dan status halal produk kecantikan untuk ditatarias di wajah, syarikat Naturelife Sdn Bhd tampil menyelesaikan masalah itu apabila membawa masuk jenama Farmasi Colour Cosmetics (FCC) ke pasaran negara ini.

Memiliki lebih 500 variasi produk kecantikan yang ditawarkan untuk pilihan pelanggan dengan harga sangat berpatutan antara RM6.90 hingga RM69.90, Pengarah Eksekutif Naturelife, Ili Zalwani Ismail, yakin produk baru keluaran Turki dan sudah terkenal di beberapa negara Eropah ini, mampu memikat hati golongan wanita di negara ini.

Katanya, kemasukan FCC tepat pada masanya untuk memberi peluang wanita di negara ini menampilkan wajah yang disolek cantik menggunakan produk kosmetik bertaraf antarabangsa tetapi dengan harga yang sangat kompetitif.

“Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan dan setiap masa, mereka ingin tampil menarik dengan solekan yang bersesuaian.

“Menyedari keperluan itu, kita berusaha membawa masuk FCC pada tahun lalu, bagi memenuhi permintaan pasaran khususnya kepada wanita Muslim kerana semua produk yang dikeluarkan ini halal dan boleh digunakan ketika solat.

“Walaupun syarikat mensasarkan wanita berusia antara 18 hingga 28 tahun untuk menggunakan produk ini, tetapi variasi kosmetik yang ditampilkan yang kebanyakannya jenis berkilat, turut memberi peluang pengguna seawal usia 3 tahun menggunakan kosmetik ini hinggalah kepada wanita dewasa yang boleh memilih koleksi warna hangat dan lembut yang disediakan,” katanya selepas majlis pelancaran produk berkenaan di hotel Sunway Resort and Spa di Petaling Jaya, baru-baru ini.

Majlis yang diadakan secara gilang gemilang itu disempurnakan To’ Puan Seri Wan Hidayah Wan Ismail, isteri kepada Yang Dipertua Majlis Penasihat Pemangku Raja Terengganu, Tengku Seri Panglima Raja Tengku Baderul Zaman Sultan Mahmud Al-Muktafi Billah Shah sambil disaksikan wakil FCC dari Turki, Melisa Ozge.

Kemeriahan pelancaran itu turut diserikan dengan kehadiran ramai selebriti terkenal termasuk pelakon Dynaz, Ekin, Zahnita, Noryn Aziz dan Emelda Rosmila yang turut beraksi di pentas menggayakan solekan terkini menggunakan FCC.

Ili Zalwani berkata, walaupun produk berkenaan disahkan halal di Turki dengan pembuatannya langsung tidak menggunakan bahan terlarang seperti lemak haiwan, gelatin atau bahan kimia, pihaknya juga akan mendapatkan pengesahan sijil halal daripada pihak berkuasa di negara ini.

“Berdasarkan perkembangan sekarang, saya bangga apabila FCC mula diterima di kalangan wanita selepas usaha dijalankan untuk memperkenalkannya di kaunter jualan pusat beli belah termasuk Parkson dan Jaya Jusco.

“Kita akan mempergiatkan usaha mempromosi produk ini menerusi iklan secara besar-besaran di media cetak dan elektronik, selain berusaha menembusi pasaran di seluruh negara supaya sasaran jualan RM6 juta berjaya dicapai tahun ini,” katanya.

Ili Zalwani berkata, bagi membuktikan kejujurannya untuk memberi khidmat terbaik kepada wanita dengan membekalkan rangkaian alat solek berkualiti, enam mekap artis terkenal dijemput untuk menggunakan produk berkenaan dan memberi maklum balas mengenainya.

“Saya bersikap terbuka dengan menjemput mekap artis terkenal untuk mencuba jenama ini dan memberi komen jika ada yang tidak disukai mereka supaya produk berkenaan dapat dipertingkatkan pembuatannya agar bersesuaian dengan keadaan di sini.

“Contohnya, mungkin ada yang tidak puas hati terhadap sesetengah alat solek yang mungkin berminyak untuk cuaca di sini dan maklum balas itu penting untuk kita maklumkan kepada pengeluar di Turki supaya memperbaiki kandungannya bersesuaian dengan cuaca di Malaysia.

“ Bagaimanapun, setakat ini, saya bersyukur kerana FCC memenuhi citarasa mereka dan paling disukai mekap artis berkenaan ialah bedak asas kami yang mampu menampilkan kulit wajah yang tegang dan kelihatan lebih muda,” katanya.

Gadis berjiwa kental ini juga berhasrat menembusi pasaran Indonesia selepas ini dan kemudian menjadi pengedar tunggal FCC di rantau Asia Tenggara.